Maria Louise Svensmark

Maria Louise Svensmark - portræt

Maria Louise Svensmark
Vængevej 10, Svendborg

Jeg drømmer om:At skabe et trygt og godt læringsmiljø for alle børn, hvor hver enkelt barn har mulighed for at udvikle sig optimalt. Det betyder meget for mig, at både børn og forældre føler sig velkomne i min dagpleje og at man har et godt og tæt samarbejde omkring det enkelte barn og at der er plads til at sige, hvad man tænker og føler.
Hvem er jeg:Jeg er født i 1983 og er uddannet pædagog - jeg bor sammen med min mand Nicolai og vores 3 børn. Emil fra 2008 og tvillingerne Sofie og Laura fra 2010. Vi har hunde, katte og marsvin, som også er en stor del af vores familie. Jeg har været dagplejer siden august 2021 og har forinden har jeg arbejdet i et botilbud for unge udviklingshæmmet, vuggestue og børnehave.
  • At skabe en god og tryg hverdag, hvor hverdagen rutiner er genkendeligt for barnet og hvor hver enkelt barn bliver set og hørt, som den de er
  • At skabe et godt forældresamarbejde, hvor der er gensidigt respekt og hvor barnets trivsel er vores fælles fokus
  • At skabe læringsmiljøer, både ude og inde, inddrage dem i små daglige gøremål, støtte dem i deres personlige udvikling og møde barnet, der hvor de er lige nu
Personlige egenskaber:Jeg ser mig selv, som en meget rolig, kærlig, tålmodig og glad person. Jeg har en meget positiv tilgang til livet og elsker nye udfordringer. Jeg ser muligheder, i stedet for begrænsninger og er meget aktiv i min hverdag.

Jeg er startet som dagplejer i 2021 og glæder mig til at udviklingen mig sammen med jer og jeres skønne børn. Jeg elsker at lære nye ting og udvikle mig.
  • Udeliv - gå tur i skoven, ud til hestene, lære om de forskellige årstider, mærke vind, regn, sol og sne
  • Bevægelse - både ude og inde
  • Sproglig udvikling - gennem leg, sang og musik, læse bøger, sansning, sætte ord på og understøtte sproget med babytegn
  • Selvhjulpenhed
  • Samvær med mine kollegaer og deres børn, til planlagte aktiviteter, besøg i haven, en tur i Naturama eller en tur ud i det blå
Mine omgivelser:Jeg bor i et stor hus med egen have, haven er indrettet med gyngestativ, sandkasse  og legetøj. Jeg bor på en lille lukket vej, hvor jeg både er tæt på byen, strand/ vand og skov og med store grønne områder med legepladser tæt på.