Vesterlunden

Vibeke StrømPædagogisk teamleder Vibeke Strøm
Mail: vibeke.strom@svendborg.dk

I Vesterlunden er vi fordelt i 3 områder: Nordre, Tved og Nymark/Østre.

Nordre har heldagslegestue i Wandallsgården på Wandallsvej 5. Udover legestuegrupperne fra Nordre, deler vi også huset med dagplejere fra Vestre og Kogtved.

I Nordre er der ansat 5 dagplejere, som på skift går i legestue:
  - Lone P, Maria, Lenni, Anett og Lone Holm

Tved og Nymark/Østre har heldagslegestue i Dagplejens Hus på Fruerstuevej 17A. Et hus, hvor vi også har vores gæstehus.

I Tved og Nymark/Østre er der ansat 17 dagplejere, der er fordelt i 5 legestuegrupper:
  - Stine, Anette og Sanne
  - Sasha, Michelle, Helene og Louise
  - Lotte og Britta
  - Lone, Dorthe, Maiken og Anne
  - Helle, Tina, Jane og Kirsten

I de enkelte legestuegrupper arbejder vi med de 6 pædagogiske læreplaner med fokus på at skabe pædagogiske læringsmiljøer, som er til stede hele dagen og i alle rutiner og aktiviteter. Vi tager udgangspunkt i den aktuelle børnegruppe med fokus på det enkelte barns udvikling og dets udvikling ind i børnefællesskabet. Vores mål er at skabe en tryg, nærværende og omsorgsfuld dag for børnene, også i legestuen.

Heldagslegestuen er en fast dag hver anden uge.

I den modsatte uge mødes Nordre, Tved og Nymark/Østre til gymnastik. Det er som regel fra oktober til og med marts.

Tved og Nymark/Østre kommer i tumlesalen på Nymarkskolen. Nordre kommer i Dynamikken i SG-Huset.

pædagogisk læreplan - Vesterlunden

Tilsynsrapport - Vesterlunden 2021-2022