Nina Bekker

Fåborgvej 77A, Vester Skerninge

At gøre en forskel for det enkelte barn. Gennem omsorg og nærvær at udvikle relationen til det enkelte barn og se bag om barnets adfærd og forstå, hvad der er på spil.

At skabe en tryg og genkendelig hversag med masse af sjov, spas, knus og grin.

Jeg er uddannet pædagog. Jeg er født i 1975 og har arbejdet med mennesker, siden jeg var 18 år. Min søn er flyttet hjemmefra og min kæreste bor i København. Jeg elsker mit lille hus og nyder at slappe af i haven.

Jeg er en historie-nørd og elsker at snakke om vores forhistorie, hvis nogen gider at lytte:-)

Jeg tror på, at vi kun kan blive hele og glade mennesker igennem relationer med andre mennesker. Derfor er det vigtigt at tage varer på sig selv og andre, at forstå sig selv og andre, og at kunne sætte ord på det.

Forældre er det vigtigste i et lille barns liv, og jeg vægter et godt forældresamarbejde højt.

Jeg tror på, at et trygt barn, er et positivt lærende barn, derfor er tryghed det allervigtigste. Og læring foregår i alle situationer – når vi går tur, når vi spiser, leger og pusler og interagerer.

Jeg planlægger dagens aktiviteter efter hvad børnene er optaget af, deres behov og formåen. Vi vil synge og danse meget, men også tumle og slå kolbøtter, gå på line og læse i bøger.

Jeg er meget smilende og har let til latter. Jeg er nærværende og god til at skabe kontakt til andre og danne relation med børn.

Jeg er rolig og kærlig og har overskud til at kunne favne alle.

At skabe en tryg og genkendelig hverdag for det enkelte barn.

Natur og udeliv. Jeg er meget interesseret i vilde planter og dyreliv. Og vil gerne inspirere børnene igennem oplevelser i naturen – snakke om, hvad der klør og stikker, og hvad vi gerne må spise. Jeg vil gerne samle planter og benytte dem i maden, der kan tilberedes over bål. Vi skal se på og måske røre ved snegle, biller, sommerfugle og orme.

Jeg har en elcykel, så vi kan komme ud i naturen i skov og ved strand.

Vi lærer igennem vores sanser, så vi skal arbejde med forskelligt materiale og undersøge, hvad det er og hvad det kan.

Jeg er meget kreativ, både ude og inde.

Jeg bor i et lille hus, hvor hele stueetagen er min dagpleje (entre, køkken/alrum/stue). Det er vigtigt for mig, at det er hjemligt og hyggeligt. Jeg har en fantastisk vild have med bærbuske, jordbær og blomster og vilde planter. Der er små bakker, vi kan tumle på og mulighed for at grave huller. Det sjove for mig er, når vi kan vende sten, grave i den rigtige jord, lege med vand osv.

Jeg har naturligvis også en sandkasse og jeg har et bord/bænkesæt, så vi kan nyde at spise ude.