Anne Brohave

Skolebakken 14, Ollerup

At bidrage til, at barnet udvikler sine kompetancer og sin personlighed.

At guide og vejlede barnet så det udvikler sit sprog og sin motorik, ved bl.a at inddrage leg og musik.

Hvem er jeg:Jeg hedder Anne og har været dagplejer siden November 2003.  Jeg er oprindelig uddannet frisør. Jeg er gift og vi har to børn sammen.

Nøgleord for mig:

• At barnet oplever genkendelighed, tryghed, ro, omsorg og passende udfordringer.
  • At jeg anerkender det enkelte barn.
  • At jeg ser- og forstår barnet henholdsvis individuelt og i relation med den øvrige børnegruppe.
  • At I forældre oplever et åbent og ærligt samarbejde.

Jeg er som person rolig og imødekommende, fleksibel og ærlig.

Jeg er interesseret- og engageret i ”mine familier”. Det afspejler sig ved, at jeg er god til at samtale både med forældrene og med børnene.

Jeg lægger vægt på udeliv og naturen.

I nærmiljøet har jeg fine muligheder for oplevelsesture med børnene. Se på dyr hos kollegaer, gå en tur ned af markvejen, eller bare sanse- og lege i solskinsvejr, regnvejr eller snevejr.

Når vejret er dårligt, og vi kun kan være ude i kort tid, er mit køkkenalrum omdrejningspunktet for samvær, leg og musik

Jeg tilrettelægger hverdagens aktiviteter med nærvær og opmærksomhed på, at ”mine børn” trives og er glade.

Mine omgivelser:Jeg bor i eget allergivenligt hus. Her er plads til både sandkasseleg, og at spille bold og tumle på græsbakken i baghaven. Lege i legehuset, på rutsjebanen, gynge eller køre på scootere i gården.