Dorthe Kramme

Vestervej 8, Ulbølle

At være med til at give børnene en god start på livet. Skabe en lærerig hverdag.

At få skabt et godt fællesskab i børnegruppen og få et godt samarbejde med forældrene.

At give børnene trygge rammer og en omsorgsfuld hverdag.

Jeg er en årgang 65. Jeg er gift med John som er buschauffør. Vi har to voksne sønner Mathias født i 1988 og Mikkel født i 1992.  De er for længst flyttet hjemmefra og godt i gang med at etablere deres egne familier. Vi blev beriget med vores første barnebarn i julen 2019.

Vi har også en hund, en Golden retriever som lyder navnet Centa.

Jeg startede som dagplejer i 1998. Jeg er blev færdig med dagplejeuddannelsen i maj 2019. Jeg har naturligvis været på kursus i førstehjælp.

Jeg er i efteråret 2019 blevet certificeret i Mindful dagpleje. Jeg laver, sammen med børnene, nogle børnemeditationer hvor de lære at mærke sig selv, lære at finde ro. Vi laver nogle Mindful aktiviteter som kan være med til at give dem gode sociale kompetencer, grobund for indlæring, bedre selvforståelse, bedre til at koncentrere sig og mange andre gode ting. Vi laver børneyoga så børnene lære lidt om kroppen og hvad den kan.

Jeg lægger meget vægt på at børnene er i et trygt miljø og at de får en masse kærlighed og omsorg som er så vigtigt for dem. Få skabt nogle gode relationer i børnegruppen.

Vi kommer meget ud i naturen, enten på gåben eller en cykeltur. Vi cykler på legepladsen, cykler til gymnastik, mødes med kollegaer og deres børn. Vi har skov og strand, tæt på.

Jeg ser det enkelte barn og giver det mulighed for at udvikle sig lige der hvor barnet er.

Jeg vægter højt at de får nogle motoriske udfoldelser/oplevelser.

Jeg er startet med at få indøvet Baby tegn i min dagligdag.

Jeg er en rolig og ansvarsbevidst person. Jeg er meget positiv og udadvendt. Er meget snakkende og har en god humor.

God til at se det enkelte barns behov og handle ud fra det.

Jeg har det bedste job i verden. Elsker at se børn vokse op udvikle sig. Ser det som en gave at jeg får lov til at være med til at fylde noget godt i deres rygsæk som de tager med sig.

At give børnene en tryg og genkendelig hverdag. Give børnene nogle oplevelser som er med til at udvikle dem sprogligt og motorisk.

Vi synger og læser historier.

At give børnene en sund og varieret kost.

Jeg bor i et parcelhus kvarter. Vi har en stor lukket have med legehus, gynger og sandkasse.

Indenfor er her et stort køkken-alrum og en lang gang at boltre sig i.

Her i området, er der mange muligheder for udvikling og udfoldelser, mulighed for at se og mærke naturen.