Peggy Salomonsen

Vestervangen 79, Vester Skerninge

Jeg drømmer om: At give børnene en tryg og rolig hverdag,med masser af omsorg og god plads til det enkelte barn. Det skal være rart for både forældre og barn at starte i dagpleje.

Jeg hedder Peggy, er årgang 1978, gift med Brian og har 2 drenge fra 2004 og 2006. Vi bor i hus i villakvarter midt i Vester Skerninge.

Jeg har været dagplejer siden 2009, både i eget hjem og i Gæstehuset i Svendborg.

Jeg afsluttede dagplejeuddannelsen i august 2019, været på dagplejens grunduddannelse i 2010, og har naturligvis førstehjælpskurser.

Det er vigtig for mig, at der er tid til fordybelse. At give børnene plads til at udvikle sig til et selvstændigt og tillidsfuldt barn. Hverdagen skal være rolig og tryg, så børnene bliver klar til livet i børnehave.

Personlige egenskaber: Jeg er en stille og rolig person som er god til at bevare roen og give tid til det enkelte barn. Jeg er åben og imødekommende.

Jeg brænder for at give børnene en god start på livet. Gøre dem rustet til børnehavestart.

Et par gange om ugen går vi tur i byen, det er vigtigt for mig, at børnene lærer at gå ved klapvognen, gå selv og lærer at holde hinanden i hånden. På vores ture i naturen skal der være tid til at se på traktorer, biler eller måske sneglen som vi møder på vores vej.

Vi mødes med andre dagplejere og børn både på legepladsen i byen, hos hinanden og når vi 2 gange om måneden, er i heldagslegestue.

I mit hjem har børnene et legeværelse samt et stort køkken alrum til at boltre sig i.

Der er plads til dukkevognsræs og hyggekrog til fordybelse.

Vi har en dejlig legeplads ude.