Lisbeth Skovmøller Østbjerg

Svendborgvej 38, Ollerup
Jeg drømmer om: At skabe en tryg, samt lærerig hverdag, i fællesskab med børnene, skabes deres færdigheder, såsom socialt, sprogligt og motorisk.
Hvem er jeg: Lisbeth, er en årgang 1968, gift med Rino som er lastvognsmekaniker. Vi har 3 børn, Steffen født 1988, Stine født 1990 og Jens-Christian født 1997. De er alle udeboende, og godt i gang med at skabe deres egne familier. Med til huset hører også vores hund Gizmo, en glad lille ”rundkørsel”. Startede som dagplejer i 1997, søgte i 2010 nye udfordringer, læste derefter til pædagog 2012-2015, arbejdede fra 2015-2017 med hhv. børnehavebørn, socialpædagog på et behandlingssted for unge med psykiske diagnoser. August 2017 ansat i Svendborgs kommunale dagpleje. Søger løbende faglig videreudvikling bl.a. modulkurser via dagplejen.

Jeg er rummelig og fleksibel, tager barneperspektivet når en udfordring skal løses, men inddrager tilligemed forældreperspektivet.

Jeg sætter stor pris på at skabe et bånd til de forskellige lokale tilbud, plejehjemmet, de andre institutioner. Frisk luft, vi følger årstiden, bl.a. lige ude på den anden side af hækken.

Personlige egenskaber: Jeg er en lyttende og glad person, jeg er opmærksom på det enkelte barns behov, stiller relevante krav ud fra barnets formåen. Jeg er omsorgsfuld og nærværende.
I vil opleve, at jeg brænder for: Et godt forældresamarbejde, bygge bro mellem generationer på vores lokale plejehjem. Jeg elsker at synge med børnene, gå foran barnet som en rollemodel, men også træde til side og observere det enkelte barn.

Jeg bor i et ældre hus, lige midt på Svendborgvej i Ollerup. Jeg har indrettet baggangen med garderober, til hvert af børnene. Børnene leger i legeværelset ifb. med baggangen og puslebadeværelse, der leges også i køkkenalrummet, hvor vinkevinduet ud mod Svendborgvej er.

Udenfor er der en gårdsplads, med legehus, sandkasse m.m. samt en lille græsplane.