Helene Uhre Rasmussen

Vestervangen 87, Vester Skerninge
Jeg drømmer om: At give børnene en god og tryg hverdag med hyggelig stemning. At give børnene et fællesskab i børnegruppen, hvor alle er inkluderet og kan udvikle sig optimalt.
Hvem er jeg: Jeg er en årgang 1963 og gift med Lars. Vi har to voksne børn og barnebarn. Jeg har været dagplejer siden 2003.  Jeg er kontoruddannet og SOSU-hjælper. Jeg har afsluttet dagplejeuddannelsen i dec. 2019 og har førstehjælpskurser.
Mine værdier: Jeg lægger vægt på at børnene får kærlig omsorg og sætter ramme for en tryg hverdag. At de får brugt kroppen motorisk både i ro og aktivitet. Bliver selvhjulpne og udvikler empati og relationer. At vi er meget ude i naturen.
Personlige egenskaber: Jeg er rolig og tålmodig. Jeg er meget engageret i mit arbejde og har aldrig fortrudt mit spring til at blive dagplejer. Jeg brænder for arbejdet med børnene og værdsætter det tætte forældresamarbejde.
I vil opleve, at jeg brænder for: At være meget ude og lege og udforske naturen. At gå og cykle ture. At være på legepladsen. At læse bøger. At synge og danse. At være sammen med vennerne fra andre dagplejere. At jeg ofte bager boller og de får sund mad med masser af frugt og grønt.
Mine omgivelser: Vi bor i eget hus på en stille villavej. Der er legeværelse og desuden leger vi i gangen og køkkenet. Jeg har en lukket have ud til marker hvor de kan boltre sig over det hele. Jeg bor i nærheden af offentlig legeplads hvor vi mødes med andre dagplejere/børn. Der er et godt stisystem at gå ture i. Skov og strand hvor vi cykler til. Vi er i heldagslegestue hver anden uge. Vi er til gymnastik på skolen en gang om ugen i vinterhalvåret.