Lone Holm Hansen

Kløvermarksvej 5, Svendborg
Jeg drømmer om: At skabe en tryg og kærlig hverdag, hvor jeg vil sætte fokus på at alle mine dagplejebørn, føler sig set, hørt og forstået.

Jeg er gift med Peter og sammen har vi 3 børn. Anton født 1999, Emma født 2002 og Karoline født 2005. Jeg er selv en årgang 1969. I min fritid løber jeg en del, og ellers er jeg et stort familie menneske.

Jeg er uddannet i butik og klinikassistent hos en tandlæge inden jeg blev dagplejer i 2004. Jeg har afsluttet min uddannelse som Pædagogiskassistent i efteråret 2015.

Vi har også en dejlig hund Rafi som en gl. dansk Hønsehund. Jeg bor på en lille stille vej, og mit hjem er røgfrit.

Mine værdier: Er tryghed og omsorg, at skabe en hverdag hvor der er plads til alle. Hvor der skabes gode relationer, børn/børn - børn/voksen imellem. Det er vigtigt for mig at skabe et læringsmiljø, hvor der er grobund for gode venskaber.
Personlige egenskaber: Jeg er en glad, smilende og anerkendende person. Børn generelt betyder meget for mig, og jeg får hurtigt en god kontakt. Jeg er god til at justere mig i forhold til det enkelte barn.

Den sproglige og motoriske udvikling. At arbejde sprogligt med børnene gennem deres tegninger/malerier, fortællinger og gennem kroppen, da læring for sproget også er en del af motorikken.

At bruge naturen til at få børnene til at blive nysgerrige og sætte gang i deres fantasi. At lære dem at mærke alle årstiderne.

Det er vigtigt for mig at få skabt et godt forældresamarbejde, da vi skal arbejde sammen om jeres barns trivsel og udvikling på bedste måde.

Mine omgivelser: Jeg bor i et hus med førstesal og kælder, men dagplejebørnene færdes i stueplan. Vi har et legeværelse kun til børnene, og der leges også i gangen og køkkenet. Vi har godt med udeplads, hvor børnene kan blive motorisk stimuleret. Jeg bor tæt på skov, legepladser og mine kollegaer i gruppen.