Gitte Lind

Fåborgvej 163, Svendborg
Jeg drømmer om: Det er meget vigtigt for mig at give børnene en kærlig, tryg og dejlig hverdag her i min dagpleje.
Jeg gør alt for at skabe en god, hyggelig, varm og rar base for børnene, da det giver glade, tilfredse og dejlige harmoniske børn.
Alle børn bliver set og hørt.
Børnene er forskellige, og det er vigtigt for mig at ”læse” barnet og give hver enkelt barn netop det, det har brug for.
Hvem er jeg: Jeg hedder Gitte Sølvberg Lind, og jeg er født i 1972. Jeg påbegyndte mit job som dagplejer januar 2011 – og jeg elsker mit job. Tidligere var jeg lægesekretær.

Jeg er gift med Kim Jonas Lind. Sammen har vi to drenge, Daniel (født 1996) og Phillip (født 1998). Vi har en lille hund, chihuahua, som hedder Mille.
Både morgen og eftermiddag tager min familie del i mit job, de kan slet ikke lade være, og børnene nyder det.
Mine værdier: Det er vigtigt for mig at give jeres børn omsorg og tryghed samt at anerkende barnet og tage hensyn til det enkelte barn’s behov. Jeg lægger stor vægt på at være nærværende og lyttende overfor barnet.
For mig er det vigtigt, at børnene er glade, harmoniske samt at de små stortrives med at være i min dagpleje. Her får børnene en tryg og genkendelige hverdag, hvor der er ro og tid. Vi tager tingene i det tempo, der er behov for.

Motorik, sprog, sang og musik er en del af hverdagen.
Personlige egenskaber: Jeg brænder for mit job, og glæder mig til hver dag, hvor jeg skal modtage de små (og deres forældre). I mit job engagerer jeg mig fuldt ud.
Det betyder meget for mig, at min dagpleje er et trygt sted, hvor der er rart at komme både for børn og forældre. Jeg lægger vægt på, at vi har et godt samarbejde, hvor god kemi, åbenhed og tid til en snak vægtes højt.
I vil opleve, at jeg brænder for:
  • I min dagpleje tager vi udgangspunkt i læreplaner og barnets kompetencer, derfor hygger vi os med:
  • At læse, tegne og male med fingermaling/vandfarve At danse og synge.
  • At slå koldbøtter og hoppe. At gemme sig under tæpper. At klæde os ud.
  • At lege og spise udenfor.
  • At bage.
  • At gå på opdagelse i vores store have. At kigge på insekter der kravler.
  • At plukke bær. At gå ture.
  • At høre relaxing music og massere.
  • At besøge de andre dagplejere & børn.
Mine omgivelser: Vi er så heldige at bo lidt landligt, men stadig meget tæt på byen. Vi har en 400 m lang markvej ned til vores hus, så vi er langt væk fra trafik, bil-os samt støj/larm.
Her er skønne marker at kigge på , og så nyder vi roen.
Vi leger ude på vores store dejlige arealer og indimellem er vi heldige at se fx en hare ude på marken.

Inde er der også dejligt med plads, vi leger i det store legeværelse samt i vores rummelige køkken/alrum.